آزمون TOLIMO هفتم آذرماه 98 در تهران برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ داستان نویسی، سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (TOLIMO) روز پنجشنبه، هفتم آذرماه در تهران برگزار می گردد.

آزمون TOLIMO هفتم آذرماه 98 در تهران برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه ای درباره تاریخ و نحوه برگزاری آزمون (الکترونیکی) زبان انگلیسی پیشرفته (TOLIMO) شرح داد. براساس این اطلاعیه، یکصد و سی و هفتمین آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (تولیمو) به روش الکترونیکی، صبح روز پنجشنبه هفتم آذرماه 98 در شهر تهران برگزار خواهد شد.

کلیه داوطلبان باید حتما قبل از آغاز فرآیند آزمون (ساعت 8:00 صبح) در محل حضور داشته باشند و عدم حضور به موقع و تاخیر بیشتر از 15 دقیقه منجر به لغو آزمون متقاضی خواهد شد.

از آنجایی که آزمون به صورت الکترونیکی و به وسیله رایانه (کامپیوتر) برگزار می ­گردد، برای داوطلبان کارت ورود به جلسه پیش بینی نشده و نیازی به ارائه کارت شرکت در آزمون در این روش نیست لذا داوطلبان باید با کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یاشناسنامه عکس دار و یا گذرنامه) به حوزه مربوطه مراجعه نمایند گفتنی است داوطلبان باید منحصراً به مرکز انتخابی خود در زمان ثبت نام مراجعه نمایند، چون در سایر مراکز از آن ها آزمون بعمل نخواهد آمد.

آزمون داوطلبان زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo) شامل دو مرحله تستی و تشریحی است که داوطلبان باید توسط رایانه (کامپیوتر) گزینه پاسخ سوالات تستی و همچنین متن مربوط به پاسخ سوال تشریحی را ثبت نمایند.

در جلسه آزمون سوالات بخش شنیداری از بلندگو پخش خواهد شد و داوطلبان باید با توجه به متن سوال که از بلندگو پخش می گردد، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه ای که در رابطه با سوال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) درج شده، به وسیله رایانه (کامپیوتر) اقدام و پاسخ را با توجه به شماره سوال مربوط علامتگذاری نمایند. داوطلبان باید توجه داشته باشند متن سوالات شنیداری (درک مطلب شفاهی) فقط یک بار از بلندگو پخش می گردد و قابل تکرار نیست و لذا ضروری است تمام حواس و دقت خود را برای شنیدن صوت منتشره به کار ببندند تا ضرری متوجه آنان نگردد.

ساختار و نوشتار زبانی (structure and written Expression) خواندن و درک مطلب (Reading comprehension) این دفترچه حاوی 140 سوال تستی است و داوطلبان باید سوالات بخش ساختار و نوشتاری و خواندن و درک مطلب را در مدت 80 دقیقه و به سوالات بخش شنیداری در مدت 30 دقیقه جمعاً در مدت 110 دقیقه به سوالات آن پاسخ دهند.

نوشتاری (writing) شامل یک سوال است که داوطلبان می ­توانند در مدت 30 دقیقه به وسیله رایانه (کامپیوتر) به سوال مربوط پاسخ دهند. داوطلبان در این قسمت باید از مهارت تایپ جملات با کیبورد برخوردار باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: romantizm.ir شناسه مطلب: 266

به "آزمون TOLIMO هفتم آذرماه 98 در تهران برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون TOLIMO هفتم آذرماه 98 در تهران برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید